söndag 31 oktober 2010

Ibland blir det inte alltid som man tänkt...


Det är med stor sorg jag måste säga att vår lilla Lovis har fått flytta tillbaka till sin uppfödare, Jenny Cliques Heliga Birma. Tyvärr gick det inte att hålla katterna ihop, Cindy fräste och morrade, protestera genom att kissa i sängen och lilla Xperia (eller Lovis som vi kallade henne) blev en rädd liten katt så fort Cindy var i närheten. Vi testade Feliway, utan resultat och efter några veckors väntan på att dom ska bli lite mer vänliga mot varann så tog jag beslutet ihop med Jenny att låta Xperia få flytta tillbaka igen. Det har känts jättetungt då Xperia hade dom kvaliteer jag letat efter och dessutom är en fantastisk mysig katt, men när jag lämnade henne och såg hur hon trivdes med dom andra katterna hemma hos Jenny, kändes det ändå som ett rätt beslut!

Det viktigaste är trots allt att våra katter mår bra!

4 kommentarer:

  1. Så är det...även om det är svårt att ta rätt beslut ibland och ens eget hjärta värker. Fråga mig jag vet! Men det kommer en ny liten misse till er var så säker. :) Kram

    SvaraRadera
  2. Åhh vad trist. Men jag tycker att du gjorde helt rätt.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Mjau på dig! Nämen här är ju en till som ser ut som mig, vad kul! :) Kolla in denna KATTBLOGGEN och säg vad du tycker om den! Kanske börja följa på bloglovin?

    Det skulle göra denna kissemiss VÄLDIGT glad! :D
    / Blöta nospussar

    SvaraRadera
  4. Du är så fin! Synd att det inte fungerade... men det löser sig nog. :) /massa nosgos

    SvaraRadera